Regulamin Sklepu Internetowego www.danucera.pl

Sklep internetowy www.danucera.pl  jest prowadzony przez:

spółkę DANUCERA sp. z o.o.  z siedzibą w Warszawie przy ul. Górnośląskiej 16 lok. 33, 00-432 Warszawa, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001097617, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000 PLN wpłaconym w całości, NIP 7011198587, REGON 528276868.

W niniejszym Regulaminie wszelkie terminy pisane wielką literą przyjmują znaczenie nadane im poniżej:

DANUCERA - DANUCERA sp.  z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Górnośląskiej 16 lok. 33, 00-432 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 00001097617, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000 PLN wpłaconym w całości, NIP 7011198587, REGON 528276868, producent, sprzedawca, właściciel sklepów internetowych www.danucera.pl, www.danucera.eu.

Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności dokonująca zakupów.

Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystający za Sklepu Internetowego, w tym w szczególności dokonujący zakupów, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 22¹ ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny).

Konto Klienta (Konto Użytkownika) - zbiór zasobów i uprawnień systemu informatycznego Sklepu Internetowego udostępnianych Klientowi po przeprowadzeniu procesów uwierzytelnienia i autoryzacji.

Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Klienta produktów do zakupu, a także wprowadzenie i modyfikację danych zamówienia w szczególności: liczby produktów, danych do faktury, sposobu dostawy, adresu dostawy.

Magazyn – magazyn DANUCERA, w którym następuje kompletowanie zamówień Klientów i przyjmowanie zwrotów (prawo z odstąpienia od umowy w trybie § 10 Regulaminu oraz w wykonaniu uprawnień z tytułu rękojmi), znajdujący się pod następującym adresem: DANUCERA sp. z o.o. ul. Górnośląska 16 lok. 33, 00-432 Warszawa;

Opinie – przez opinie należy rozumieć treści zawierające informacje o produktach lub usługach, których zakup jest lub był możliwy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Podmiot realizujący płatność – zewnętrzny w stosunku do DANUCERA podmiot pośredniczący przy realizacji płatności za pomocą  e-przelewu lub płatności kartą płatniczą.

Regulamin – zbiór zasad i przepisów regulujących korzystanie przez Klienta ze Sklepu Internetowego;

Reklamacja – wszelkie reklamacje, w tym reklamacje dotyczące działania Sklepu Internetowego lub dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną.

Sklep Internetowy – prowadzony przez DANUCERA sklep internetowy, dostępny pod domeną internetową www.danucera.pl .

Strona produktowa – strona w Sklepie Internetowym, na której przedstawione są informacje na temat produktu.

§1 Postanowienia ogólne

  1. DANUCERA za pośrednictwem Sklepu Internetowego prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną produktów, oferując je wyłącznie na użytek własny Klientów. W przypadku zamiaru nabycia produktów w celu ich dalszej odsprzedaży prosimy o kontakt pod adresem kontakt@danucera.pl. Każde zamówienie, którego treść lub okoliczności złożenia wskazują, że zostało ono dokonane w innych celach niż na użytek własny Klienta może zostać anulowane przez DANUCERA, o czym Klient zostanie poinformowany w wiadomości e-mail.

  2. Niniejszy Regulamin określa w szczególności: zasady rejestracji w Sklepie Internetowym, zasady korzystania ze Sklepu Internetowego warunki składania i realizacji zamówień na produkty oferowane przez DANUCERA, dostępne w Sklepie Internetowym, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, uprawnienia Klienta do rezygnacji z zamówienia i odstąpienia od umowy, zasady postępowania reklamacyjnego.
  3. Do przeglądania stron internetowych Sklepu Internetowego, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym rejestracji Klienta oraz składania zamówień na produkty, niezbędne jest ponadto aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

    DANUCERA wskazuje, iż w celu korzystania z niektórych funkcji Sklepu Internetowego oraz Konta Klienta wymagane jest posiadanie najnowszych wersji programów i systemów, w tym służących do przeglądania stron internetowych oraz bieżące wykonywanie aktualizacji programowych. DANUCERA zaleca korzystanie z najnowszego dostępnego oprogramowania w celu zapewnienia przez Klienta prawidłowych funkcji Sklepu Internetowego.

  4. W ramach korzystania ze Sklepu Internetowego zabronione jest dostarczanie przez Klientów treści bezprawnych, naruszających prawo lub dobre obyczaje.
  5. Składanie zamówień przez Klienta na produkty znajdujące się w Sklepie Internetowym możliwe jest po zarejestrowaniu się zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez dokonywania rejestracji.
  6. Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem systemów udostępnionych przez Podmioty realizujące płatność. Usługi te świadczy PAYPRO S.A., z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Pastelowej 8, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068, zgodnie z Regulaminem usług dostępnymi pod adresem: www.danucera.pl  ;
  7. DANUCERA za pośrednictwem Sklepu Internetowego prowadzi sprzedaż produktów, których szczegółowy skład został podany w opisie każdego produktu.

§2 Rejestracja

  1. Klient po rejestracji w Sklepie Internetowym ma możliwość: obsługi, w tym edytowania swoich danych, w tym wskazanych adresów dostawy zamówionych produktów, składania zamówień na produkty i ich opłacenia, przeglądania historii zamówień, korzystanie z innych funkcjonalności udostępnionych zarejestrowanym Klientom.
  2. W celu rejestracji w Sklepie Internetowym należy wypełnić online formularz rejestracyjny, podając imię i nazwisko, adres e-mail i/lub nr telefonu do kontaktu oraz hasło, a także zapoznać się z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  3. Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego przez Klienta DANUCERA, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, przesyła potwierdzenie dokonania rejestracji.  
  4. Rejestracja w Sklepie Internetowym, jak również korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego, są nieodpłatne. Dokonanie rejestracji oznacza zawarcie przez Klienta z DANUCERA umowy o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  5. Po zarejestrowaniu się w Sklepie Internetowym każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym albo zmienionych następnie za pomocą ustawień Konta Klienta.
  6. Konto Klienta utworzone w wyniku rejestracji prowadzone jest dla Klienta przez czas nieoznaczony. Klient może zrezygnować z prowadzenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym poprzez wysłanie wiadomości o rezygnacji na adres mailowy: kontakt@danucera.pl . Usunięcie Konta Klienta następuje niezwłocznie i jest równoznaczne z rozwiązaniem przez Klienta umowy z DANUCERA o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta Klienta.
  7. DANUCERA jest uprawniona do zablokowania Konta Klienta w przypadkach przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz w przypadku naruszenia przez Klienta przy korzystaniu ze Sklepu Internetowego powszechnie obowiązujących przepisów prawa, postanowień niniejszego Regulaminu, praw osób trzecich, dóbr osobistych osób trzecich lub zasad współżycia społecznego oraz w przypadku zidentyfikowania podatności, zagrożenia lub innego zdarzenia skutkującego lub mogącego skutkować bezpieczeństwem informacji, bezpieczeństwem systemu informatycznego lub naruszeniem praw i wolności osób.
  8. O blokadzie Konta Klienta lub zamiarze zablokowania Konta Klienta, Klient zostanie powiadomiony mailowo na adres poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowany w Sklepie Internetowym lub na stronach WWW Sklepu Internetowego. Zablokowanie Konta Klienta zgodnie z postanowieniem ustępu 7 powyżej, uprawnia DANUCERA do rozwiązania umowy z Klientem o świadczenie usług drogą elektroniczną. Prawo to DANUCERA wykonuje poprzez przesłanie oświadczenia o rozwiązaniu umowy na adres e – mailowy Klienta.
  9. W przypadku zablokowania Konta Klienta zgodnie z ust. 7 i 8 powyżej, niezrealizowane zamówienia złożone przez tego Klienta mogą zostać anulowane przez DANUCERA. Anulowanie może nastąpić w ciągu 5 dni od zablokowania Konta Klienta, wówczas dokonana zapłata za zamówienie zostanie zwrócona Klientowi przez DANUCERA.

§3 Korzystanie ze Sklepu Internetowego

  1. Logowanie do Sklepu Internetowego odbywa się poprzez wypełnienie formularza logowania danymi podanymi przy rejestracji Konta Klienta.
  2. Klient, który zarejestrował Konto Klienta, może korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji Sklepu Internetowego, do których jest uprawniony (autoryzowany).
  3. Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do swojego Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
  4. Klient może dokonywać zakupów bez dokonywania rejestracji, o której mowa w § 2 Regulaminu na zasadach opisanych szczegółowo w Regulaminie.

§4 Produkty

  1. Informacje o produktach dostępnych w Sklepie Internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  2. Ceny produktów wskazanych na stronach internetowych Sklepu Internetowego zawierają podatek VAT, podawane są w złotych i nie zawierają kosztów dostawy. Całkowity koszt zamówienia wskazany jest w Koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta.
  3. DANUCERA zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny.
  4. DANUCERA może przeprowadzać akcje promocyjne oraz wyprzedaże na odrębnie określonych zasadach.

§5 Warunki składania i realizacji zamówień

  1. Klient może składać zamówienia na produkty dostępne w asortymencie Sklepu Internetowego przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę, z zastrzeżeniem przerw technicznych, zakazów lub ograniczeń handlu wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa oraz wystąpienia innych czynników, niezależnych od DANUCERA.
  2. W celu złożenia zamówienia należy:

    a. zalogować się do Sklepu Internetowego lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji;
    b. wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
    c. wpisać dane odbiorcy zamówienia oraz dane niezbędne do zrealizowania dostawy produktu(w tym numer telefonu do kontaktu w sprawie odbioru);
    d. wybrać sposób dostawy (sposób dostarczenia produktu);
    e. wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru zamówienia oraz inne dane o ile są wymagane do zrealizowania zamówienia
    f. wybrać formę płatności;
    g. kliknąć przycisk „Zapłać teraz”.

  3. DANUCERA nie prowadzi w Sklepie Internetowym sprzedaży hurtowej. DANUCERA uprawniona jest do wprowadzenia maksymalnej liczby sztuk określonego produktu lub kategorii produktów, objętej jednym zamówieniem lub składanych z jednego Konta Klienta.
  4. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Danucera oferty zawarcia umowy sprzedaży (kupna) zamówionego produktu. Oferta jest wiążąca dla Klienta, jeżeli Danucera niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie.
  5. Po złożeniu i skutecznym opłaceniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Koncie Klienta lub wskazany w procesie składania zamówienia dla zakupów bez rejestracji zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez DANUCERA zamówienia złożonego przez Klienta. Jeżeli realizacja zamówienia jest możliwa, na adres poczty elektronicznej Klienta wysłana zostanie wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem DANUCERA o przyjęciu oferty, o której mowa w ust. 4 powyżej. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia dochodzi pomiędzy Klientem a DANUCERA do zawarcia umowy dotyczącej tego zamówienia. DANUCERA ma 5 dni na potwierdzenie przyjęcia zamówienia Klienta (licząc od dnia potwierdzenia przez Danucera otrzymania zamówienia). W przypadku, w którym DANUCERA nie potwierdzi w powyższym terminie przyjęcia zamówienia do realizacji, umowa pomiędzy Klientem a DANUCERA nie zostaje zawarta, a wszelkie uiszczone płatności za nieprzyjęte zamówienie zostaną niezwłocznie zwrócone Klientowi, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  6. W przypadku braku w Magazynie zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn DANUCERA poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta, w terminie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W takim przypadku zamówienie zostanie anulowane. Anulowanie zamówienia z przyczyn wskazanych w niniejszym ustępie może nastąpić nie później, niż do dnia upływu terminu realizacji zamówienia, a jeżeli termin ten nie został określony, w terminie 14 dni od daty jego przyjęcia do realizacji zamówienia przez DANUCERA.
  7. W przypadku, gdy realizacja części zamówienia nie będzie możliwa z przyczyn wskazanych w ustępie poprzedzającym DANUCERA może zaproponować Klientowi :

    a. anulowanie całości zamówienia (w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta DANUCERA będzie zwolniona z obowiązku realizacji zamówienia);
    b. anulowanie zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa w wyznaczonym terminie (w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta zamówienie zostanie zrealizowane w części, przy czym DANUCERA będzie zwolniona z obowiązku jego realizacji w pozostałym zakresie);
    c. podział zamówienia i wyznaczenie nowego terminu realizacji w odniesieniu do tej części zamówienia, której realizacja nie jest możliwa w pierwotnie wyznaczonym terminie (w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta wysłanie składających się na zamówienie produktów zostanie dokonane w kilku odrębnych przesyłkach).

  8. W przypadku, gdy Klient nie wybierze żadnego ze sposobów realizacji zamówienia w sytuacji, o której mowa w ust. 7 powyżej lub w przypadku braku możliwości nawiązania kontaktu z Klientem DANUCERA dostarczy Klientowi produkty, co do których zamówienie może być zrealizowane w terminie, w pozostałym zakresie zamówienie zostanie anulowane, o czym Klient zostanie powiadomiony na adres e-mail wskazany przez Klienta w procesie składania zamówienia. Anulowanie zamówienia w części, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może nastąpić nie później, niż do dnia upływu terminu realizacji zamówienia, a jeżeli termin ten nie został określony, w terminie 14 dni od daty jego przyjęcia do realizacji zamówienia przez DANUCERA.
  9. DANUCERA jest uprawniona do anulowania zamówienia w razie niedokonania przez Klienta pełnej płatności w terminie 7 dni od daty otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Anulowanie zamówienia oznacza, że DANUCERA jest zwolniona z obowiązku jego realizacji.
  10. W przypadku anulowania zamówienia w sytuacjach wskazanych w ustępach poprzedzających DANUCERA zwróci Klientowi zapłaconą kwotę zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Zasady zwrotu należności zostały szczegółowo opisane w § 11 niniejszego Regulaminu.
  11. Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego (aktualnego) i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony przedmiot zamówienia. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, DANUCERA w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia, jeżeli z powyższego powodu pomimo dochowania przez DANUCERA i firmę doręczającą przedmiot zamówienia należytej staranności dostarczenie przedmiotu zamówienia lub dostarczenie go w terminie okaże się niemożliwe.

§6 Modyfikacje zamówienia

  1. Klient może dokonywać zmian w zamówieniu aż do momentu wykonania płatności. Zmiany mogą dotyczyć min. : rezygnacji z całości bądź z części produktów składających się na zamówienie, które nie zostały opłacone, zmiany adresu dostawy, danych na fakturze itp.. W przypadku rezygnacji z zamówienia,  jeżeli zapłata została dokonana, zwrot płatności nastąpi zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Zasady zwrotu należności zostały szczegółowo opisane w § 11 niniejszego Regulaminu.

§7 Forma płatności

  1. Zamówienia złożone w Sklepie Internetowym mogą być opłacone wyłącznie z góry (przed odbiorem przedmiotu zamówienia). Płatność może być wykonana e-przelewem lub kartą płatniczą za pośrednictwem systemu, o którym mowa w § 1 ust. 6 Regulaminu.
  2. Szczegółowe informacje o dostępnych formach płatności i metodzie autoryzacji płatności są dostępne w Sklepie Internetowym oraz są widoczne w trakcie składania zamówienia.
  3. Realizacja zamówienia rozpocznie się po otrzymaniu przez DANUCERA pełnej płatności lub – w wypadku płatności obsługiwanych przez Podmiot realizujący płatności – po potwierdzeniu przez taki podmiot poprawnego wykonania pełnej płatności.
  4. Po otrzymaniu przez DANUCERA płatności, w tym zarejestrowania płatności w systemie, o którym mowa w § 1 ust. 6 Regulaminu, DANUCERA wyśle Klientowi, na wskazany w procesie rejestracji adres e – mailowy lub wskazany w procesie składania zamówienia dla zakupów bez rejestracji fakturę, dokumentującą dokonaną płatność. Poprzez akceptację niniejszego Regulaminu Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur (w tym faktur korygujących) drogą elektroniczną.

§8 Realizacja zamówień i dostawa

  1. DANUCERA zamieszcza na stronie internetowej Sklepu Internetowego informację o liczbie dni roboczych (tj. dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki z przedmiotem zamówienia. Czas realizacji zamówienia nie będzie dłuższy niż 5 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia.
  2. Przedmiot zamówienia zostanie dostarczony za pośrednictwem firmy kurierskiej pod wskazany przez Klienta adres na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.  Sklep Internetowy www.danucera.pl umożliwia dokonywanie zakupu oferowanych produktów tylko z dostawą na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Dostawa produktów poza granice Rzeczpospolitej Polskiej możliwa jest poprzez dokonanie zakupu produktów poprzez Sklepy Internetowe: www.danucera.eu oraz www.danucera.com .
  3. W związku z realizacją zamówienia do Klienta wysyłana jest na adres e-mail komunikacja dotycząca bieżącego przebiegu składania i realizacji zamówienia (status zamówienia).

§9 Gwarancja i rękojmia

  1. DANUCERA jest odpowiedzialna wobec Klienta z tytułu gwarancji i rękojmi, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną oraz jeżeli ma wadę prawną, gdzie wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego produktu z umową. DANUCERA wskazuje, iż grafika opakowania produktów może się różnić od grafiki opakowań prezentowanych w Sklepie internetowym, co nie stanowi wady produktów.
  2. Gwarancji i rękojmi podlegają wady ukryte produktu wynikające z błędów materiałowych lub procesu produkcyjnego. Oznacza to jednocześnie, że gwarancji i rękojmi nie podlegają min.: wszelkie uszkodzenia mechaniczne, rozdarcia, przetarcia itp., uszkodzenia spowodowane niewłaściwym, niezgodnym z przeznaczeniem użytkowaniem (przechowywanie w miejscach innych niż wskazane, o innej temperaturze itp.) oraz wskazanie zapachu produktu lub jego braku jako powód reklamacji.
  3. DANUCERA w ciągu 14 (czternastu) dni roboczych ustosunkuje się do reklamacji Klienta z tytułu Reklamacji z tytułu gwarancji lub rękojmi i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
  4. Reklamacja powinna zawierać dane osoby lub podmiotu składającego reklamację z tytułu gwarancji i rękojmi (imię i nazwisko lub pełna nazwa, dane kontaktowe) jak również wskazanie przyczynę reklamacji oraz treść żądania. W celu rozpatrzenia reklamacji z tytułu gwarancji i rękojmi przez DANUCERA, Klient powinien dostarczyć reklamowany produkt lub produkty wraz z dowodem zakupu tego produktu (produktów) do DANUCERA i opisem reklamacji.
  5. Reklamowany produkt, dowód zakupu i opis reklamacji należy odesłać na adres Magazynu tj.: DANUCERA sp. z o.o. ul. Górnośląska 16 lok. 33, 00-432 Warszawa.
  6. W przypadku rozpatrzenia reklamacji z tytułu gwarancji i rękojmi na korzyść Klienta DANUCERA niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny DANUCERA zwróci należność niezwłocznie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

§10 Reklamacje

  1. Z zastrzeżeniem postanowień § 9 niniejszego Regulaminu, wszelkie reklamacje, w tym reklamacje dotyczące działania Sklepu Internetowego lub dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, mogą być zgłaszane do DANUCERA:

    a) pisemnie na adres siedziby DANUCERA,
    b) za pośrednictwem e-maila na adres: kontakt@danucera.pl,

  2. Reklamacja powinna zawierać dane osoby lub podmiotu składającego reklamację (imię i nazwisko lub pełna nazwa, dokładny adres lub adres e-mail) jak również wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania, w przypadku powoływania się Klienta na aspekty zdrowotne należy dołączyć zaświadczenie od lekarza, z zastrzeżeniem, iż szczegółowy skład każdego z produktów jest udostępniony na stronie Sklepu Internetowego.
  3. DANUCERA rozpatrywać będzie reklamacje na podstawie niniejszego Regulaminu oraz przepisów prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w sposób wskazany przez Klienta tj. listem poleconym na podany w reklamacji adres albo za pomocą wiadomości
    e-mail, na adres e-mailowy podany w reklamacji lub z którego została przesłana reklamacja, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji, chyba, że niniejszy Regulamin lub też bezwzględnie obowiązujący przepis prawa przewiduje krótszy termin na udzielenie odpowiedzi na reklamację.
  5. Skorzystanie przez Klienta z procedury reklamacyjnej jest dobrowolne.

§11 Rezygnacja z zamówienia oraz odstąpienie od umowy

  1. Klient może odstąpić od umowy sprzedaży produktu zakupionego w Sklepie Internetowym w ciągu 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych poniżej. Bieg terminu do odstąpieniu od umowy rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez Klient.
  2. Klient, który chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, powinien poinformować DANUCERA o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać z ustawowego wzoru formularza odstąpienia od umowy, przy czym skorzystanie z powyższego wzoru nie jest obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. DANUCERA niezwłocznie potwierdzi otrzymanie ww. oświadczenia.
  3. W razie odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu DANUCERA produktu w stanie nie noszącym śladów używania, w oryginalnym opakowaniu, nienaruszonym przez Klienta. DANUCERA zwróci Klient uiszczoną przez Klienta należność zgodnie z postanowieniami § 11 niniejszego Regulaminu po dokonaniu weryfikacji otrzymanego produktu.
  4. Bezpośredni koszt zwrotu produktu w wyniku odstąpienia ponosi Konsument.
  5. Klient, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić produkt DANUCERA oryginalnie zapakowany i nieużywany, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem. Klient zwraca przedmiot zamówienia odsyłając produkt do Magazynu tj.: DANUCERA sp. z o.o. ul. Górnośląska 16 lok. 33, 00-432 Warszawa.
  6. DANUCERA może odstąpić od umowy sprzedaży produktu w przypadku, gdy Klient nie dokona odbioru produktu pod wskazanym przez siebie adresem, a produkt wróci do DANUCERA w nienaruszonym, oryginalnym opakowaniu oraz nie będzie nosił śladów użycia. Prawo to DANUCERA może wykonać w terminie 5 dni licząc od dnia otrzymania produktu. O odstąpieniu od umowy DANUCERA poinformuje Klienta w wiadomości e-mail.
  7. Klient ma prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta, o której mowa w § 2 ust. 4 Regulaminu bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (tj. zakończenia procesu rejestracji). Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Klient powinien poinformować DANUCERA o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. przesłanego listownie lub drogą elektroniczną na adres kontakt@danucera.pl. W razie odstąpienia od umowy, umowę uznaje się za niezawartą. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną (np. e-mailowo), DANUCERA niezwłocznie potwierdzi mailowo otrzymanie takiego oświadczenia. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu wskazanego odpowiednio w zdaniach poprzedzających. W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą co się wiąże m.in. z utratą uprawnień przypisanych do Konta Klienta.

§12 Zwrot należności Klientom

  1. DANUCERA dokona zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni w przypadku:

    a. anulowania zamówienia lub części zamówienia (w takim przypadku zwrotowi podlega odpowiednia część ceny);
    b.zwrotu produktu (odstąpienia od umowy) z zamówienia;
    c.uznania Reklamacji, reklamacji z tytułu gwarancji i rękojmi i braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny;
    d. nieprzyjęcia oferty Klienta dotyczącej zamówienia.

  2. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży produktów zgodnie z § 10 niniejszego Regulaminu i przesłaniu przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu na adres mailowy: kontakt@danucera.pl, DANUCERA zwraca Klientowi płatność niezwłocznie tj. w przypadku gdy zamówienie nie zostało jeszcze wysłane do Klienta, nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, a w przypadku gdy zamówienie zostało wysłane do Klienta nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania zamówionych produktów w nienaruszonym, oryginalnym opakowaniu oraz nie noszących śladów użycia. DANUCERA może nie dokonać zwrotu płatności za otrzymane od Klienta zamówienie gdy produkt/y będą nosiły ślady użytkowania lub będą uszkodzone.
  3. DANUCERA dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient. Zwrot pieniędzy może być dokonany przez DANUCERA na rachunek Klienta w banku/SKOK-u lub na rachunek powiązany z kartą płatniczą Klienta z góry za pomocą przelewu, e-przelewu lub – odpowiednio – karty płatniczej.
  4. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie DANUCERA nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu, jeżeli pomimo zachowania przez DANUCERA należytej staranności, w tym skierowania do Klienta na podany przez niego adres
    e-mailowy wezwania do przesłania DANUCERA numeru rachunku Klienta, Klient nie prześle DANUCERA takiego numeru rachunku lub gdy odpowiedź nie będzie zawierać danych umożliwiających dokonanie zwrotu. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie DANUCERA nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu, jeżeli są one wynikiem podania przez Klienta błędnych danych adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku uniemożliwiających pomimo zachowania przez DANUCERA należytej staranności prawidłową realizację płatności.

§13 Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego, jest DANUCERA. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do dokonywania zakupów oraz korzystania z tych usług świadczonych drogą elektroniczną przez DANUCERA, które wymagają podania danych osobowych.
  2.  Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują się Polityce Prywatności i odpowiednich Klauzulach Informacyjnych zawierające przede wszystkim informacje dotyczące podstaw, celów, zakresu i sposobu przetwarzania danych osobowych oraz praw osób, których dane dotyczą i sposobów ich realizacji, a także informacje o stosowaniu w Sklepie Internetowym plików cookie oraz innych, podobnych technologii, w tym także narzędzi analitycznych.
  3. Polityka Prywatności jest dostępną pod adresem www.danucera.pl/polityka-prywatnosci.

§14 Newsletter

  1. Klient może zamówić świadczenie przez DANUCERA usługi newslettera (dalej: usługa newslettera). Usługa newslettera polega na okresowym przesyłaniu przez DANUCERA na podany przez Klienta adres e-mail wiadomości o produktach DANUCERA, w tym informacji handlowych oraz informacji o aktualnych promocjach.
  2. Zamówienie usługi newslettera możliwe jest podczas dokonywania zamówienia lub w zakładce „zapisz się do newslettera” lub w inny sposób udostępniony przez DANUCERA. Zamówienie usługi newslettera oznacza zawarcie przez Klienta z DANUCERA umowy o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na realizacji przez DANUCERA usług opisanych w ust. 1 powyżej, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  3. Usługa newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa newslettera świadczona jest przez czas nieoznaczony i Klient może z niej zrezygnować́ w każdym czasie. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować́ z usługi newslettera samodzielnie, poprzez odznaczenie stosownego pola w koncie Klienta utworzonym w wyniku rejestracji.
  4. Klient ma prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usługi newslettera bez podania jakiejkolwiek przyczyny poprzez kliknięcie w uprzednio przesłany link na adres e-mailowy „wypisz się z newslettera” lub poprzez przesłanie informacji drogą elektroniczną na adres kontakt@danucera.pl. W razie odstąpienia od umowy o świadczenie usługi newslettera, umowę uznaje się za niezawartą.

§15 Warunki dodawania opinii

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady umieszczania Opinii oraz korzystania z nich przez Klientów Sklepu Internetowego www.danucera.pl  prowadzonego przez DANUCERA.
  2. Opinie są udostępniane za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  3. Opinie pochodzą od Klientów Sklepu Internetowego lub od osób, które nabyły Produkt poza Sklepem Internetowym oraz od osób, które korzystały z produktów pod marką DANUCERA, a także mogą pochodzić od osób, które opublikowały opinie na zewnętrznych platformach podmiotów współpracujących z DANUCERA, w szczególności na platformach spółek powiązanych kapitałowo z DANUCERA, prowadzących sklepy internetowe w innych państwach.
  4. DANUCERA zamieszcza przy Opiniach, w stosunku do których posiada zweryfikowane na podstawie dostępnych mu środków informacje, iż pochodzą od Klienta, który nabył dany Produkt informacji o tym fakcie. Dodatkowo oznaczenie o zweryfikowanej opinii może być dołączone do opinii niepozyskanej bezpośrednio od Klienta od podmiotu powiązanego kapitałowo z producentem, wystawionej przez osobę, która nabyła ten produkt.  Weryfikacja danej Opinii, iż pochodzi ona od Klienta, który nabył opiniowany produkt następuje zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  5. Klient wraz z treścią Opinii zamieszcza ocenę danego Produktu lub Usługi we wskazanej w formularzu skali. Indywidualne oceny Produktu lub Usługi zamieszczone są przy każdej Opinii.
  6. Ogólna ocena danego Produktu lub Usługi zamieszczona jest na karcie Produktu lub Usługi przy jego opisie i obliczana jest na podstawie średniej wszystkich lub filtrowanych Opinii.
  7. DANUCERA nie zamieszcza i nie zleca zamieszczania nieprawdziwych opinii lub rekomendacji konsumentów, nie zniekształca i nie zleca zniekształcania opinii lub rekomendacji konsumentów, w celu promowania produktów.
  8. W przypadku gdy DANUCERA uznaje, że Opinia jest potwierdzona zakupem to zamieszcza adnotację „potwierdzona zakupem” wraz z Opinią. Warunkiem umieszczenia Opinii jest to, iż została dodana przez Klienta sklepu internetowego www.danucera.pl, www.danucera.eu, www.danucera.com , lub osobę, która nabyła produkt w inny sposób i korzystała z niego.
  9. Opinie mogą być zamieszczane przez podmioty wskazane w ust. 3 powyżej.
  10. Zamieszczenie Opinii uwarunkowane jest zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.
  11. Klient w celu zamieszczenia Opinii wypełnia dane wskazane w formularzu dodawania Opinii.
  12. Klient zobowiązany jest do niepodawania swojego nazwiska. Klient podaje swój pseudonim lub imię.
  13. Klient zobowiązany jest do podania swojego adresu e-mail podczas publikowania Opinii w Sklepie Internetowym. Adres e-mail nie jest jednak publikowany wraz z Opinią a służy jedynie do weryfikacji Klienta lub ewentualnego skontaktowania się z nim w związku z publikowaną Opinią.
  14. Klient oświadcza, że zamieszczane przez niego Opinie nie naruszają obowiązujących przepisów prawa, ani praw osób trzecich. Klient ponosi odpowiedzialność za treść Opinii przez niego zamieszczonych, dotyczy to również posiadania przez Klienta uprawnień twórczych do swojej Opinii.
  15. DANUCERA informuje, że weryfikacja Opinii i jej zamieszczenie w Sklepie Internetowym trwa około 14 dni robocze. W konsekwencji Opinia Klienta nie zostanie automatycznie opublikowana przez DANUCERA.
  16. DANUCERA zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji Opinii lub ich usunięcia w przypadku, gdy Opinie te:  

    a. naruszają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, wzywają do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itp. oraz zawierają treści faszystowskie, pornograficzne oraz powszechnie uznane za wulgarne, propagują przemoc, obrażają uczucia religijne lub dobre obyczaje, przejawiają obraźliwy charakter lub mogą zostać poczytane jako groźba;
    b. naruszają prawa autorskie osób trzecich, tajemnice handlowe lub inne prawa własności intelektualnej;
    c. zawierają adresy e-mail, odnośniki do innych stron internetowych, adresy stron internetowych, numery komunikatorów, ceny produktów, jak również jakiekolwiek dane osobowe;
    d. są powielone lub duplikowane przez Klienta;
    e. naruszają dobra osobiste osób fizycznych lub osób prawnych;
    f. stoją w sprzeczności z Regulaminem, Polityką Prywatności;
    g.mogą wprowadzić w błąd, w szczególności poprzez zamieszczenie Opinii, która nie dotyczy opiniowanego produktu, lub która może pochodzić od nierzeczywistego Klienta.

  17.  Jeżeli Opinia zamieszczona przez Klienta stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 ze zmianami), Klient dobrowolnie zamieszczając Opinię w Sklepie Internetowym z chwilą jej ustalenia (także w postaci niedokończonej) udziela DANUCERA niewyłącznej i nieodpłatnej licencji z prawem do udzielania sublicencji podmiotom z grupy kapitałowej DANUCERA na terytorium Unii Europejskiej do korzystania przez DANUCERA z tych utworów, która obejmuje w szczególności publikację utworów w Sklepie Internetowym, jak również w innych wydawnictwach DANUCERA. Licencja zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich pól eksploatacji znanych w chwili zaakceptowania Regulaminu przez Klienta, w szczególności do pól eksploatacji określonych w art. 50 powołanej wyżej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych: 

    a. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
    b. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
    c. w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w lit b) powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

  18. DANUCERA może udzielać sublicencji podmiotom z grupy kapitałowej DANUCERA działającym na terytorium Unii Europejskiej odpowiadających swoim zakresem licencji, którą otrzymała od Klienta.
  19. Klient uprawnia również DANUCERA do publikacji Opinii bez oznaczenia autorstwa Klienta za wyjątkiem obowiązku opublikowania imienia lub pseudonimu Klienta, o ile pseudonim nie pozwala na ustalenie tożsamości Klient. Klient uprawnia DANUCERA do udzielania uprawnienia podmiotom z grupy kapitałowej DANUCERA, aby wykorzystywały Opinię bez obowiązku oznaczania autorstwa Klienta za wyjątkiem opublikowania pseudonimu Klienta.
  20. Klient uprawnia DANUCERA do przetłumaczenia na dowolny język i wykorzystywania przetłumaczonej Opinii przez DANUCERA lub przez ten podmiot według zasad wynikających z licencji. Jednocześnie Klient udziela DANUCERA upoważnienia do dalszego udzielania uprawnienia podmiotom z grupy kapitałowej DANUCERA do przetłumaczenia na dowolny język i wykorzystywania przetłumaczonej Opinii przez DANUCERA lub przez ten podmiot według zasad wynikających z licencji lub odpowiednio sublicencji.
  21. W celu uniknięcia wątpliwości DANUCERA może realizować przysługującą mu licencję przy wykorzystaniu podwykonawców.
  22. Klient ma prawo do składania reklamacji dotyczących zamieszczania Opinii, naruszenia jego praw, jak również naruszenia praw i obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu.
  23. Reklamacje można zgłaszać za pomocą emaila: kontakt@danucera.pl  znajdującego się w Sklepie Internetowym.
  24. DANUCERA zobowiązany jest do odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

§16 Postanowienia końcowe

  1. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a DANUCERA, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl).
  2. DANUCERA dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu Internetowego były na najwyższym poziomie, jednakże DANUCERA nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Sklepu Internetowego w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Sklepu Internetowego. DANUCERA dołoży starań, aby ewentualne zawieszenie dostępności Sklepu Internetowego było dokonywane w godzinach nocnych.
  3. Regulamin podlega przepisom prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie Sklepu Internetowego używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej lub innych przepisów prawa.
  5. W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług Sklep Internetowy korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (np. dane zapisane w magazynie przeglądarki ).
  6. Klient może w dowolnym momencie określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Sklep Internetowy do informacji zapisanych w magazynie przeglądarki i innych magazynach danych za pomocą udostępnianych w tym celu rozwiązań i/albo ustawień swojej przeglądarki internetowej, w tym zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby nie akceptowała ona takich informacji lub informowała o ich przesyłaniu.
  7. Korzystanie przez Klienta z przeglądarki, której ustawienia zezwalają na zapisywanie informacji na urządzeniu Klienta, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie danych na tym urządzeniu Klienta. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w Polityce Prywatności pod adresem www.danucera.pl/polityka-prywatnosci.
  8. Językiem umów zawieranych z DANUCERA jest język polski. Wszelkie dokumenty przesyłane przez DANUCERA (w tym faktury) będą sporządzone wyłącznie w języku polskim.
  9. DANUCERA zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnej przyczyny, jaką jest:

    a. konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na niniejszy Regulaminu i skutkujących koniecznością zmodyfikowania Regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem;
    b. konieczność dostosowania regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;
    c. rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności Sklepu Internetowego;
    d. zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;
    e. konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;
    f. zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
    g. przeciwdziałanie nadużyciom;
    h. poprawa obsługi Klientów;
    i. zmiana procesu zawierania umów za pośrednictwem Sklepu internetowego.

  10. Zmieniony Regulamin zostanie udostępniony w Sklepie Internetowym. O zmianie regulamin DANUCERA poinformuje zarejestrowanych Klientów w Sklepie Internetowym poprzez przesłanie na adres e-mail przypisany do ich Konta Klienta powiadomienie o zmianie Regulaminu (wraz z załączonym regulaminem w formacie PDF).
  11. Zmieniony Regulamin jest wiążący dla zarejestrowanego Klienta, który nie wypowie umowy o prowadzenie Konta Klienta w Sklepie Internetowym (nie zrezygnuje z konta na zasadach określonych w niniejszym regulaminie) przed datą wejścia w życie zmienionego Regulaminu. Termin wejścia w życie zmienionego regulaminu będzie wynosić co najmniej 7 dni od daty powiadomienia o zmianie regulaminu dokonanego zgodnie z ust. 8 powyżej.

    Zmiana Regulaminu nie będzie mieć wpływu na zamówienia złożone przed taką zmianą, które są realizowane na zasadach dotychczasowych.

  12. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR wsporach konsumenckich), DANUCERA  informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr jest dostępna internetowa platforma ODR, służąca do pozasądowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami mieszkającymi w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej, chcącymi korzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług.
  13. DANUCERA informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, DANUCERA nie korzysta z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń (pozasądowego rozwiązywania sporów). Ponadto DANUCERA nie zobowiązuje się do korzystania z platformy ODR, o której mowa w ustępie poprzedzającym. W przypadku sporu z DANUCERA Klient może zwrócić się o pomoc i poradę do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub do organizacji konsumenckich, takich jak Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Europejskie Centrum Konsumenckie. Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych ww. podmiotów. 
  14. Regulamin obowiązuje począwszy od dnia 9 września 2024r.